ای کوین

اموزش های بیت کوین و ماینینگ

ای کوین

اموزش های بیت کوین و ماینینگ

معرفی بهترین سیستم عامل استخراج بیت کوین

mahyar mirzaee | پنجشنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۳، ۱۰:۴۰ ب.ظ

litecoin farsi bitcoin farsi estekhraj amoozesh

مدتی‌ هست که بنده به جای ویندوز از این سیستم عامل لینوکس که بسیار سبک هست برای ریگ‌های جدید استفاده می‌کنم. به همین دلیل فکر می‌کنم که بد نباشه شما دوستان هم نگاهی‌ بهش بندازین.

مهمترین ویژگی‌ برای استفاده از لینوکس عدم نیاز به هارد دیسک است و این سیستم عامل فوق سبک بر روی یک یواس‌بی (usb stick 2 GB or more) قابل نصب و استفاده هست که هزینه ریگ رو پایین میاره ، دومین حسن استفاده اینه که شما نیاز به هیچ نرم افزار اضافه، درایور و بالا و پایین کردن ندارید.

 

ورژنی که خدمتتون معرفی‌ می‌کنم برای یکی‌ از پول‌های لایت کوین مدیفی شده و اسم و لوگو اون پول در OS اومده. اما این هیچ ربطی‌ به کار ما نداره و شما تنها لازم دارید آدرس پول رو در فایل کانفیگ تغییر بدید و به هر پولی‌ که میخواید وصل شید و استخراج کنید.

 

سایت اصلی‌ سیستم عمل ماینینگ

 

سایت ورژن مدیفی شده و مناسب برای scrypt

 

 

سخت افزار‌های قابل پشتیبانی‌

 

R9 280x or older Radeon HD 7950 or HD 7970,7990, R9 270X, R9 290X

 

AMD Radeon HD Series 7800, 7700, 7300, 6900, 6800, 6700, 6600, 6550D, 6530D, 6500, 6410D, 6370D, 6310D, 6300, 6200, 5900, 5800, 5700, 5600, 5500, 5400

 

قابلیت پشتیبانی‌ از ۶ کارت گرافیک

 

عدم پشتیبانی‌ از وای‌فای و اینترنت بی‌سیم (باید از لن استفاده کنید)

 

دانلود مستقیم سیستم عامل

 

username: root / password: rabbit

 

بعد از اتمام دانلود سیستم عامل اون رو بر روی یواس‌بی ستیک نصب می‌کنیم. برای این کار نیاز به نرم افزار win32 disk imager داریم. بعد از دانلود این نرم افزار اون رو از حالت فشرده خارج کنید و برنامه‌رو اجرا کنید. یواس‌بی رو وارد سیستم کنید و فایل سیستم عامل رو که قبلا دانلود کرده بودید انتخاب کنید و همینطور دیروی که حاوی یواس‌بی هست عملیات رایت رو انجام بدید و تا انتها منتظر باشید.(یواس‌بی از ۲ گیگ به بالا باشه،هرچی‌ فایل رو یواس‌بی هست پاک می‌شه)

 

در انتها یواس‌بی رو به ریگ وصل کنید و سیستم رو روشن کنید اگر از یواس‌بی بوت نشد در مادر برد بوت رو تنظیم کنید که از یواس‌بی بوت بشه. ریگ رو به  مونیتور وصل کنید (مونیتور رو به کارت انبرد مادربرد وصل نکنید)

 

۲۰ ثانیه بعد از بالا اومدن سیستم عملیات استخراج شروع می‌شه، از روی دسکتاپ بر روی stop_mining کلیک کنید تا عملیات متوقف بشه  چون هنوز مشخصات خودتون رو وارد نکردید و استخراج donate میشه. حالا بر روی cgminer.conf کلیک کنید و اون رو با مشخصات خودتون ویرایش کنیدو دوباره استخراج رو آغاز کنی اگر از کارت‌هایی‌ مثل ۷۹۵۰، ۷۹۷۰ یا ۲۸۰ استفاده می‌کنید همه چیز از پیش تنظیم شده اما اگر کارت‌های دیگری دارید باید تنظیمات اون‌ها رو هم به فایل اضافه کنید،

 

در هنگام استخراج کامپیوتر‌های دیگه یی که در همون شبکه هستند و یا به همون روتر وصل هستند می‌تونن از طریق وب با این لینوکس ارتباط داشته باشند و وضعیت رو چک کنن برای این کار تنها کافی‌ از طریق وب به آدرس http://YourRigIP:8080 برید و وضعیت استخراج رو مشاهده کنید. پورت این لینوکس هم ۲۲۲ می‌باشد و میتونید از پوتی برای وصل شدن در ویندوز به لینوکس استفاده کنید.

 

اگر به لینوکس وارد هستید و مایلید با SSH کارهاتون برسید میتونید کلیه تنظمیات رو ازSSH انجام بدید.

منبع:پولفا

  • mahyar mirzaee

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی