ای کوین

اموزش های بیت کوین و ماینینگ

ای کوین

اموزش های بیت کوین و ماینینگ

اموزش استخراج(ماینینگ)

mahyar mirzaee | پنجشنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۳، ۱۰:۲۶ ب.ظ

در این مقاله دیگر به معرفی بیتکون نمیپردازم و فرض رو بر این میزارم که شما میدونید بیتکون چیه و تصمیم خودتون تو هم گرفتین که بیتکون استخراج کنید اما نمدیونید از کجا شروع کنید

 

به صورت کلی میشه این رو به ۴ بخش تقسیم کرد.

 

۱. آماده سازی سخت افزار. (خرید سخت افزار یا استفاده از سخت افزارهای فعلی)
۲.دانلود و نصب چند نرم افزار کم حجم و رایگان.

۳.ثبت نام و آماده سازی کیف پول برای ذخیره بیتکون (Bitcoin Wallet).
۴. عضویت در استخر استخراج (mining pools).

 

مرحله اول، سخت افزار: برای اینکه بتوانیم شروع به استخراج بیتکون بکنیم ما نیاز به یک سخت افزار استخراج مانند

ASIC or GPU ، FPGA داریم. من هم مثله همه توصیه میکنم که از ASIC  استفاده کنید چون مصرف برق بسیار پایین و قدرت بسیار بالایی داره اما حقیقت اینه که تا به امروز خرید AISC برای عموم مقدور نیست و هرچه در اینترنت میبینید پیش فروش هستش و تقریبا دور از دسترس کاربران هستش. FPGA ها قابل دسترسی هستن، هرچند اونا هم نسبت به گذشته بسیار محدود شدن اما خریدشون از اینترنت ممکن و شدنی.

اما راحت ترین و در دسترس ترین سخت افزار همون کارت گرافیک هستش که همتون حد اقل یکیش رو دارین. اگر هم نداشته باشید به راحتی میتونید تهیش کنید، همونطور که قبلا هم گفته شد ATI اینجا حرفه اول رو میزنه، پس به سراغ nvidia نرید.

 

پیشنهاد میکنم به این تاپیک هم ی نگاهی بندازید

 

 

مرحله دوم : بعد از اینکه تصمیم گرفتین از چه سخت افزاری استفاده کنید و اون رو آماده کردید موقع نسب نرم افزار های مورد نیاز هستش. فرض  رو بر این میگیریم که شما از جی پی یو کامپیوترتون میخاین استفاده کنین. من قبلا ۲ تا نرم افزار CGMiner & GUI Miner رودر فروم معرفی کردم و هر دو اونها بهترین برای شروع هستن.

اینجا میتونید لیسته کاملی از نمر افزار های استخراج رو ببینید.

بعد از دریافت نرم افزار اون رو با روی کامپیوترتون نصب کنید . در مرحله آخر ما مشخصات pool  رو با نرم افزار میدیم.
 

پیشنهاد میکنم به این تاپیک هم ی نگاهی بندازید

 

 

مرحله بعدی شما در استخراج باز کردن یک کیف پول بیتکویینی هستش. کیف پول یا wallet  مثل همون حساب بانکی میمونه که شما پول هاتون رو توش پس انداز میکنین با این تفاوت که در بیتکون شما بیتکون هایی که استخراج کردن در این حساب (wallet) نگهداری میکنین. این کیف پول میتونه بصورت نرم افزار offline یا mobile یا web based باشه.

بیتکون هایی که استخراج میکنید توسط یک آدرس امن و منحصر به شما به کیف پولتون منتقل میشن.

مهم ترین نوکته کیف پول ها امینت اونها هستش که بهتون توصیه میکنم یا از یک ولت offline استفاده کنید کا دسترسی به اینترنت نداره و یا اینکه حتمن از ۲ پسورد برای دسترسی به کیف پول online استفاده کنید.
شما میتونید این کیف پول هارو با نصب کردن یک نرم افزار مثله Armory بر روی کامپیوترتون انجام بدین یا application mobile رو روی گوشی همراهتون نصب کنید یا اینکه از یک کیف پول تحت وب مثل blockchain .info استفاده کنید.

 

مرحله چهارم ویا همون مرحله آخر. وقتی که کیف پولتون رو هم آماده کردن وقتشه که با یک استخر استخراج (mining pool ) ملحق بشید. استخر استخراج یا هامون mining pool به جایی گفته میشه که یک عده از miner ها دوره هم جام میشن و باهم دیگه به حل بلوک های بیتکون میپردازن و پاداش حاصل از حل هر بلوک رو بین هم تقسیم میکنن. مثلا وقتی یک بلوک حل شد، ۲۵ بیتکون جایزه داده میشه که این مقدار بینه اعضا تقسیم میشه و هرعضو به اندازی توان و قدرتی که داشته از این ۲۵ بیتکوین سهم برمیداره. به عبارت دیگر هرکی قدرت و توان بیشتر داشته باشه (بیل و کلنگ در معدن مترادف  کارت گرافیک در استخرج بیتکوین  :) ) سهم بیشتری هم میبره. البته میشه بدون ملحق شدن به pool هم به تنهایی به استخراج پرداخت که بهش سولو مانینگ میگن اما من اصلآ توصیه نمیکنم چون زمان بسیار زیادی طول میکشه تا بلوک حل بشه در حالیکه در زمان مشابه شما سهمه بیشتری از استخر استخرج گیرتون اومده.

منبع:پولفا

  • mahyar mirzaee

نظرات  (۱)

 

ارز جدیدی که ۳ هفته دیگه عرضه میشه و هرکسی الان ثبت نام کنه 50wcxt معادل 5 دلار امریکا بهش میده ، قراره جای بیت کوین رو بگیره. وقتی عرضه بشه قیمتش حداقل سه ، چهاربرابر میشه که شما فقط با یک ثبت نام ساده و رایگان نزدیک 20 دلار ارز دیجیتال دارین. یکی از کاربردهاش اینه که شما میتونین براحتی از سایت های خارجی شماره مجازی ، سرور ،هاست و... خریداری کنین.بیت کوینم وقتی اومد یک پنجم دلار یعنی به نرخ ریال امروز 1000 تومان بود ولی الان 75 میلیون این ارز قیمت داره  لینک ثبت نام

 https://ico.wcex.co/?ref=F4IMMD1

بعد از ورود کافی است برای راحتی ابتدا زبان انگلیسی رو از بالای صفحه انتخاب کنید ور قسمت Sign Up ایمیل خودتون رو وارد و در پایین رمز خودتون رو وارد کنید به همین سادگی موفق و موید باشید.

 

 

بیت کوین مهمترین ارز دیجیتالی است که این روزها بحث در مورد آن بسیار زیاد است. همانطور که اطلاع دارید قیمت بیت کوین افزایش خیلی زیادی داشته و در چند روز اخیر قیمت آن به ۱۸۰۰۰ دلار هم رسید. یعنی به عبارتی اگر شما ۱ بیت کوین داشتید معادل ریالی اون ۷۷۰۰۰۰۰۰۰ . بله اشتباه نخوندید قیمت هر یک بیت کوین به ۷۷ میلیون تومان در روزهای اخیر رسید . به طور مثال شما اگر در سالهای قبل که قیمت بیت کوین بسیار پایین بود ۱۰ بیت کوین خرید کرده بودید یا از روشهای دیگه بدست آورده بودید الان با فروش اون ۱۰ بیت کوین ۷۷۰ میلیون تومان بدست می آوردید .خوب حتما هر کسی با خوندن این رقم وسوسه میشه که بتونه بیت کوین کسب کنه. اما چجوری؟؟؟

 

ما امروز قصد داریم در مورد این موضوع که چگونه میتوان بیت کوین کسب کرد بحث کنیم.

 

https://freebitco.in/?r=11454552

بیت کوین رایگان

 

برای اینکار سایت های زیادی وجود دارد که در ازای عضویت و کلیک روی تبلیغات به شما بیت کوین پرداخت میکنند. این روش بخاطر اینکه نیاز به سرمایه ندارد برای همه جالب و شاید بهترین روش کسب بیت کوین باشد. اما موضوع مهمی که وجود داره شناسایی سایت های معتبر برای اینکار است . چون خیلی از این سایت ها هستند که بعد از مدتی فعالیت داخل آن احتمال دارد از دسترس خارج شوند و یا با مشکلات دیگری روبرو بشوید و هیچ پرداختی به شما نداشته باشن، معمولا اینجور سایت ها با این کلاهبرداری ها اهداف دیگه ای دارندکه برای رسیدن به این اهداف خودشون اقدام به این گونه کلاهبرداری ها میکنند.

 

اما ما امروز قصد داریم یک سایت بسیار معتبر که بعد از تحقیق های بسیار زیاد از افراد فعال در این زمینه و سایت های خبری معتبر دیگه که همگی درستی و اعتبار این سایت رو تایید کرده اند را معرفی کنیم که شما میتوانید براحتی و بدون نیاز به هیچ سرمایه یا دانش خاصی از آن کسب بیت کوین کنید

 

شما میتوانید برای عضویت همانند تصاویر زیر اقدام کنید.

 

ابتدا روی لینک زیر کلیک کنید

 

https://freebitco.in/?r=11454552

 

 

 

 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی